Sa-wat-dee from Thailand!

5 juni 2010 - Bangkok, Thailand

Hello everybody! :D

Hier een berichtje vanuit het geweldige Thailand! Inmiddels ben ik samen met Robin :D en hebben we alweer een heeeele hoop gezien & meegemaakt, dus ik zal jullie even een beetje op de hoogte stellen...

M'n vlucht van Cairns naar Hong Kong verliep prima, maar toen ik in Hong Kong uit het vliegtuig stapte en op weg wilde gaan naar m'n aansluiting naar Bangkok, kreeg ik de mededeling dat die vlucht was uitgesteld tot de volgende morgen - blijkbaar vond de Thaise regering het nodig om precies die dag een avondklok in Bangkok in te gaan stellen... Dus dat leverde mij dik 10 uur vertraging op. Gelukkig waren de mensen van Cathay Pacific zo aardig om voor mij een hotelkamer te regelen in het superuberdeluxe airport hotel, met een megagroot bed & een tv & een badkuip & gratis diner :D:D Uiteindelijk was ik de volgende ochtend toch nog op tijd in Bangkok om Robin op te kunnen wachten, en ook die kwam ook helemaal heelhuids aan - het avontuur kon beginnen!

Bangkok zelf sloegen we vanwege alle demonstranten maar eventjes over, dus gelijk een bus richting het zuiden gepakt om de eilandjes in de Gulf of Thailand te gaan verkennen - Ko Tao, Ko Samui & Ko Phangan! Heel geweldig, mooie strandjes met heel veel palmbomen & supermooie koraalriffen - oftewel dat werd duiken, snorkelen, op het strand liggen, brommertje huren, tempeltjes kijken, en niet te vergeten: op 29 mei de Full Moon Party op Ko Phangan! :D Extra leuk zelfs, omdat Robin om 12 uur die nacht jarig was - wij hadden het bijna niet in de gaten omdat we te druk bezig waren elkaar te bekliederen met neon bodypaint 8') En vervolgens hebben we dus in het licht van de volle maan met zo'n 10000 andere partygangers op Sunrise Beach Robins 19e verjaardag gevierd! 8)

Daarna hebben we koers gezet naar Khao Sok National Park, suuupermooi - in een kano tussen de wilde aapjes & giftige slangen door gevaren, en mooie watervalletjes bewonderd. Van daaruit weer door naar het allergeweldigste eilandje Ko Phi Phi - zo zo zo zo mooi! Nadat we hier de strandjes, koraalriffen, winkeltjes, bars, rotskusten & aapjes hadden bewonderd, zijn we gisteren vertrokken naar Bangkok, waar de situatie inmiddels gelukkig een stuk stabieler is. Dus vandaag een dagje Bangkok! Jammer genoeg hebben we niet zo heel veel tijd hier, omdat we heel graag ook nog naar het noorden willen - de planning is om vannacht de trein naar Chiang Mai te nemen. En dan gaan we in ieder geval nog op een olifant rijden, mijn verjaardagscadeautje aan Robin! :D

Natuurlijk is er nog veeeel meer gebeurd en beschrijf ik het nu allemaal wel echt heel erg in het kort, maar inmiddels ben ik al bijna thuis dus kan ik persoonlijk over alles komen vertellen, veeeel leuker :)
Oftewel, wij gaan hier nu nog eventjes een weekje heel hard vakantie vieren, en dan zie ik jullie de 13e op Schiphol!! ;)

liefs!

1. Ireen:
    I Love You Both!! X
  2. Iedje:
    Lieve Roos en Robin,
    Veel plezier met de olifanten; wat een leuk cadeau lijkt me dat voor Robin om uit te gaan pakken in het Noorden!
    Jullie hebben al veel gezien in Thailand; hebben jullie je al lekket laten masseren?
    Lieve schatten, geniet heel erg van dagen in de komende week. Liefs Iedje
  3. Iedje:
    Ha die Roos,

Iedje bedoeld natuurlijk lekker laten masseren.
    Hou er rekening mee dat zo gauw de olifant in de rivier stapt, hij even door de knieen gaat en dan lig je in het water( youtube, olifant en Pai intypen). Maar het blijft leuk. wat is de tijd snel gegaan, nu al weer bijna thuis, fijn voor je moeder.
    geniet er nog ff van

groetjes

Ed
  4. Rebecca:
    5 juni 2010
    Tiiiiiiiii, olifantrijden is leuk! ^-^ Heel veel plezier het laatste weekje, can't wait to hear everything when you get home. <3
  5. Sofia:
    5 juni 2010
    Wat supergaaf, olifantjes!!! Geniet nog van de laatste week!!
    Liefs
  6. Ab, Tibor en Henny:
    5 juni 2010
    Let op in de trein als je bijna in Chang Mai aankomt; de conducteur komt dan met een sleutel alle stoelen omdraaien voor de reis terug! Tja, dat valt mij dan op en blijft me bij, na ongeveer 13 jaar of zo. Geniet van je laatste stukje reis en we zien je! Dikke zoen van Ab, Tibor en Henny
  7. annemieke:
    6 juni 2010
    Lieve schat,
    Volgende week om deze tijd hebben we er sinds 8 maanden ons eerste ontbijtje net opzitten. Kan gewoon niet wachten. Geniet nog even van die laatste dagen samen. Tot gauw.
    dikke kus Mama
  8. Tonny:
    6 juni 2010
    Lieve Roos,
    Heb nog maar een onvergetelijke week!!! En dan: terug naar huis....We hopen je gezond en wel terug te zien zodat we je voor 8 maanden dikke knuffels kunnen geven :-)) Tot gauw en veel liefs, Aljo en Tonny
  9. Els:
    7 juni 2010
    Wat zet je een fantastisch toetje op je reis.
    Geniet van je laatste week.
    Liefs,
    Els
  10. annemieke:
    12 juni 2010
    WELKOM THUIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Joop, Miek, Sas, Lou