Roadtrippin'

13 februari 2010 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Hellooo!!

Inmiddels zijn we alweer een heeeel stuk verder on the road, en we hebben gister echt weer iets onwijs ongelooflijk exciting (& scary...) gedaan maar daar ga ik straks over vertellen want het moet natuurlijk wel in de goede volgorde... Het was in ieder geval SUPERVET! Niet stiekem vooruitlezen nu he ;)

When I wrote my last blog gingen we net beginnen aan de Westcoast, which was a really really awesome roadtrip ^^ Supermooie kustlijn waar we met Murphey helemaal langs gecruised zijn en nog steeds ook heel erg mooi weer :D Enn... we hebben doflijnen gezien!! Hector's dolphins, the world's smallest & rarest dolphins die alleen bij NZ voorkomen - tot 3x toe hebben we grijze rugvinnetjes gezien, en de 3e keer zagen we ze vanaf het strand echt heeel dichtbij en toen was ik ofcourse weer m'n camera vergeten :S
Verder zijn we langs de famous Pancake Rocks gekomen, hebben we zeehonden gespot, door prachtig regenwoud gewandeld en beautiful riviertjes gecrossed. En toen kwamen we aan bij de Franz Josef & Fox glaciers, twee gletsjers die heel easily accessible zijn by foot dus daar zijn we natuurlijk eventjes gaan kijken. Vanaf daar reden we de Southern Alps in, weg van de Westcoast; sindsdien zijn we dus echt in de bergen, surrounded by snowcapped mountains, icy blue rivers & truly amazing lakes. Oftewel, het is hier echt heeeel erg mooi! (: Bij al die prachtige meren hebben we natuurlijk wel eventjes rondgehangen, en in Wanaka kon ik de verleiding niet meer weerstaan en heb ik een horse trek gedaan, en dat was ook supergaaf ^^ En vanaf daar heb ik natuurlijk ook eventjes met het home front getelefoneerd, met m'n jarige zusjes - nog een keertje: GEFELICITEEEEEERD!! :D:D

Na Wanaka moesten we met Murphey nogal een berg op, maaar we haalden het topje (average speed denk ik 30 km/h 8') ) en daar in de diepte lag... Queenstown!! Adrenalin city of the world en tsja, wat hebben ze hier dus uitgevonden... yess, bungyjumpen!!! Nja, je raadt nu inmiddels natuurlijk al wat wij gister gedaan hebben - bungyyyy! Het was echt supersupergaaf, maar ik vond het stiekem best wel een beetje eng, in ieder geval veeeeeel enger dan de skydive (die was eigenlijk helemaal niet zo eng ;))- je ziet best wel de grond, je zit aan een touwtje in plaats van een parachute en je moet toch helemaal zelf van het platformpje afspringen.. We sprongen van de 43m hoge Kawarau bridge, de allereerste bungy-spot ever, waar het bungyjumpen dus echt is uitgevonden. En dat is boven een rivier, met de keuze om het water te touchen - Thomas ging helemaal kopje onder! ^^ Gelukkig vroegen ze dat wel eerst, dus ik zei dat ik met m'n armen het water wel in wilde - helaas sprong ik niet hard genoeg ofzo, maar ik heb het water in ieder geval niet geraakt :P maar alsnog was het wel echt echt heeeeel erg gaaf :D

And now we're back in Queenstown, voor het eerst sinds heel lang weer echt in een stad ^^ - en het is nu weekend, dus gisteravond konden we eindelijk weer 'ns uit! (: En toen kwamen we opeens Iris & Mirjam uit Auckland weer tegen, heel grappig ^^
Morgen hebben we weer een tramping track geboekt, the Routeburn Track; die duurt 3 dagen en gaat over een heeeele grote berg dus hij wordt vast nog wel een beetje zwaarder dan de vorige.. Plus, we moeten daarna heeeeel erg ver terug hitchhiken, maar dat komt vast helemaal goed - I'll keep you posted! ;)

Allright, er komen gelijk weer een paar boel fotootjes achteraan, die jammer genoeg wel in omgekeerde chronologische volgorde staan - en sorry guys, foto's van de m'n bungyjump zijn er (en zijn supervet!!) maar het duurt nog even voor die online komen dus die moeten eventjes wachten 'till next time - ik heb wel alvast een paar foto's van de bridge (:

Tot snellies weer!

1. Iedje:
    13 februari 2010
    Dear, you are such a cool girl!! And he is a cool boy!
    Ik ga zo schaatsen op de gouwzee en morgen je zusjes feliciteren.
    With lots of love
    Iedje
  2. Annemieke:
    Lieve Roos,
    Wat tracteer je ons toch op veel moois, eerst gisteravond met skype en nu dit weer. It's amazing. Jullie genieten met volle teugen en dat straalt er aan alle kanten vanaf. Keep on!
    Dikke kus voor both of you.
    Annemieke
  3. Els:
    Rosie,
    Bungyjumpen, bij het idee alleen al draait m'n maag om. Dat je dat durft!
    X auntie Elsie
  4. Sascha:
    waaaaauuw...
    wat een super mooie foto's!!!! =D
    Enjoy!
    Xx.
  5. Sofia:
    14 februari 2010
    supergaaf, roos!! skydiven én bungyjumpen :D veel plezier nog!!
  6. Astrid:
    14 februari 2010
    Dag Roos,

Wat een prachtige foto's. Wat is het daar adembenemend mooi, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. Hoe is het met je insectenbeten? Hopelijk heb je niet meer zo veel last.
    Ontzettend dapper van je dat bungyjumpen. Ik had het je niet nagedaan.
    Heel veel plezier met jullie trip door de Fjord. Inmiddels waarschijnlijk bijna achter de rug. Ik ben erg benieuwd naar het volgende verhaal.

Groetjes Astrid en knuffel voor jullie allebei.
  7. Robin:
    22 februari 2010
    ... Dude! Ik dacht dat jij net zoveel hoogtevrees had als ik ;). Now you're gonna come back an adrenalinejunkie, en is ons leventje hier straks veels te saai voor je =P

En ik hoop dat we SNEL kunnen bellen, want ik kan niet digitaal uitdrukken hoe erg ik '<3!!!' deed bij het ontvangen van een zeker envelopje (+inhoud vooral^^) een aantal daagjes geleden =]

Iloveyou! <3 xx