Kia ora!

7 januari 2010 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Jaaaaa en hier the first blog vanuit het enige echte Nieuw-Zeeland!! :D :D

En ik ben nu samen met Thomas :D en, we gaan samen heel Nieuw-Zeeland door touren, en tsja, hoe kan dat nou beter dan... met Murphey! Onze Nissan Sunny uit 1987 8) Jaja, we hebben dus een auto gekocht :D en hij is een soort van cremekleurig en superlelijk en heel erg vies en dus erg oud maar hij doet het prima en mechanisch is 'ie wel helemaal in orde ^^ en hij heet dus Murphey 8) het is een kleine (kleine!) station wagon, we kunnen er dus wel in slapen maar we gaan zo toch ook nog even op zoek naar een tentje (want we hebben ook nogal veel spullen die er ook nog allemaal in liggen ;))

Dus. Maandagochtend ben ik in Auckland aangekomen, na ongeveer 24 uur onderweg te zijn geweest... Eerst met de bus naar vliegveld Cairns, toen vliegen naar Sydney, waar Thomas op dat moment dus op z'n vlucht naar NZ zat te wachten bij de gate, we waren dus heel dichtbij elkaar maar ik kon 'm niet zien :( maar toen heb ik natuurlijk Thomas & z'n vliegtuig uitgezwaaid ^^ en toen moest ik heeeeeeeel lang wachten & op het vliegveld slapen - so very tiring, en toen sliep ik eindelijk, half op m'n backpack en op die oncomfortabele vliegveld-stoelen, en kwamen ze om 12 uur 's nachts ineens iedereens ticket & paspoort controleren... Vervolgens om 6:15u Sydney-tijd dus vliegen naar NZ! Het tijdsverschil met Nederland is nu precies 12 uur; ik ben nu echt helemaal aan de andere kant van de wereld. En toen was ik dus in Nieuw-Zeeland! :D Dus ik wilde sneldoor de douane en naar het hostel, maarnee... Want hier in NZ zijn ze heel panisch met allemaal dierlijke/plantaardige/organische dingetjes die uit het buitenland het land inkomen, omdat het een eiland is en de natuur dus very kwetsbaar is voor ziektekiemen enzo. En daarom moet je bij de douane dus een heel formulier invullen en dan door een speciale 'Biosecurity' en die is veeeel strenger dan in Oz. Maargoed, in my case duurde dat dus allemaal verschrikkelijk lang... Want ik was de laatste maand inderdaad veel in aanraking geweest met dieren, en ja, ik was op een boerderij geweest, and yes, I've been hiking, en ja, ik heb 2 paar HELE vieze schoenen (1 van een horse farm, en 1 van een tomatoe farm) en toen moest ik natuurlijk wel grondig ondervraagd worden. En ik moest ruim een half uur wachten terwijl de tomatenveld-modder van m'n wandelschoenen af werd geschrobd - seriously, my shoes have never been this clean before! Ze zijn wel nog steeds supernat trouwens :P En ook m'n gympjes werden aan een reinigingsbeurt onderworpen. En toen kon ik dus finally met de bus en toen was ik ein-de-lijk bij het hostel en toen zag ik THOMAS!! :D Dat was ofcourse wel even supersupersuperleuk ^^ (En inmiddels gaat het ook steeds weer wat beter met m'n Nederlands 8') ) Nja, en toen gingen we een route plannen en kwamen we tot de conclusie dat the best option eigenlijk met de auto rondreizen was - en omdat huren zo terribly expensive is, moesten we maar een auto kopen (: Dus dinsdag allemaal advertenties afgebeld, en 's avonds konden we naar Murphey kijken... En de volgende ochtend hadden we dus een auto! Voor 1300 dollar (hij was eigenlijk 1500) en volgens de verkoper (een hele rare, oudere, dikke man met een supererg NZ/Oz-accent) had 'ie 'very, very good mirrors' en hadden we een 'very good buy' , 'very reliable car' en dat heeft 'ie zo'n 20 keer herhaald :'D Dinsdagavond zijnwe met Iris & Mirjam (twee reismatties van Thomas via Australian Backpackers) helemaal gratis uit eten geweest op bonnetjes die zij bij een dolfijnen-spot-tour hadden gekregen :) En yesterday zijn we dus heel lang met Murphey op stap geweest om verzekering te regelen en wegenwacht en kampeerspullen te verzamelen en boodschappen te doen enzovoorts, en strakjes rijden we Auckland uit en beginnen we aan onze ROADTRIP!! :D We're still a little bit in doubt wat betreft de precieze route, maar waarschijnlijk gaan we eerst richting Coromandel, a very beautiful schiereiland!

Oh, en dan moet ik nog even iets melden: ik heb alweer een ander mobiel nummer, nu een tijdelijk NZ-nummer (veel goedkoper, dat is dus maar voor 2 maandjes ^^) en dat is:
+64 2 11 797 048

Just in case you wanna know (:
Well, dat was het weer, ik ga jullie zo snel mogelijk weer updaten als we eenmaal echt aan onze trip zijn begonnen want ik heb er zooooooooooveel zin in :D:D

liefs!

1. Nicolien:
    7 januari 2010
    Wow Roos, prachtig, die pelikanen! En wat heerlijk, nu ook nog rondtouren in NZ! Ik heb net je nieuwe nummer aan Ym verstrekt, want die hoopt je daar nog te zien. Zij vliegt dinsdag alweer naar Londen (ijs en weder dienende ...). Veel plezier met Thomas en Murphey en geniet van de schoonheid van NZ!
    Nicolien
  2. Lars Krijgsman:
    7 januari 2010
    Supertof! Wel een beetje een armzalig bedje stiekem. Nu willen we Murphey ook wel even zien he!
    Geniet van je tijd daar!
  3. Iedje:
    7 januari 2010
    Lieve Roos, ja doe snel een foto van Murphey want ik ben reuze benieuwd.Ik hoop dat het een tof karretje blijft. Kilometers vreten nu! liefs
  4. Annemieke:
    Ha die Roos,
    Jaaaa een foto, we kunnen haast niet wachten. Maar dan wel genomen op een idylisch plekje.
    Geniet ervan!!
    Dikke kus, mama
  5. ster:
    roos:)
    good luck met je autootje! roadtrips are awesome:D heeel veel plezier en kijk je uit voor enge ziektes op je schoenen:)
    xx ster
  6. Maartje:
    MEISSIE!
    Het heeft lang geduurd maar ik ben weer helemaal up-to-date met je verhalen! Wat suuuuper leuk dat jullie nu saampies op reis zijn met Murphey!! Een oud barrel dat, blijkbaar, nog steeds in staat is om te rijden ^^ Have fun my dear!

Kisses!
  7. Tonny:
    8 januari 2010
    Zo, wat ben jij aan het genieten zeg, en avonturen beleven. Het is of ik mijzelf teruglees, jaren en jaren geleden, toen ik een half jaar op reis was in Israel en Egypte. Geniet ervan, het is leuk dat je ons deelgenoot maakt van je belevenissen, en het zo fantastisch beschrijft. Dikke kus, Aljo
    Dag lieve Roos, al mag je dan in Nieuw-Zeeland niet "op vieze voet leven", verder moet het toch wel erg de moeite waard zijn!!! Heel veel plezier weer; wij krijgen hier ook vieze schoenen hoor, van al de sneeuw en het ijs!!! Maar we worden er nog niet op gecontroleerd :-)) Dikke kus, Tonny
  8. suzanbos:
    8 januari 2010
    Jaaaaa we willen Murphey!! Wat jammer nou dat de laatste resten van je geweldige tomatenpluk ervaring van je schoenen afgespoeld zijn, anders had je ze thuis kunnen inlijsten. veel plezier met Thomas en let af en toe goed op, dan stamp ik hier op de vloer en voel jij het daar trillen ok?
    Suus
  9. Robin:
    11 januari 2010
    Ooooh hoe geniaal is dat? Met jullie freaking eigen auto ^^ (en ja, even onorigineel doen, maar FOTO! =D) En noh, you guys are actually together now... Awesome!!! Maar voor de vierhonderdste keer: ik ben zooo jaloers (a) Niet dat life hier nou zo awful is hoor (integendeel^^), maar het is daar warm en NZ en jullie. Dus.

Anyway, have fun road trippin' (let's go get lost, let's go get lost...) and I'll talk to ya soon!

xx <3
  10. Shirley:
    12 januari 2010
    hooii die Roos !
    ik blijf het leuk vinden om je avonturen te volgen (H) al blijft het lastig je zinnen soms te lezen ! :D (ik spreek niet zoveel engels...) maar het heeft wel wat ! een nederlander met een engels accentje =) (als ik het zo mag noemen (A) nog heeeeeeeeeel veeeeeeeeel plezier !

and lot of funn met je mooiiee auutootje =)

x Shirley .!
  11. Ymke:
    13 januari 2010
    Aaaahw, I envy you, girl!! :O Voor jou begint NZ pas!! :D:D Wow, dat je het maar net zo tof gaat hebben als in Oz, no doubt you will! :D

See ya, and love, Ymke

Als je Flip tegen komt, doe 'm dan de groetjes wil je! Hij is in Christchurch! (LU9804 :P)
    Toch leuk dat m'n eigen moeder wel bij jou reageert, en nooit bij mij op mn weblog, hahah! :P
  12. Els:
    13 januari 2010
    Roos,
    Getty up go girl
    Getty up go.
    Ik vind je stoer hoor het je autootje.
    Veel plezier.
    XX Els