Life in paradise

2 januari 2010 - Airlie Beach, Australië

Hi there!

Allereerst natuurlijk: a very very happy new year to all of you!! Hope you all had a wonderful Christmas en een geweldige start van 2010 en dit jaar nog maar veel geweldiger mag worden! :D

Allright, so life in paradise... Yes, sailing the Whitsundays! 8)
Dat was zoooo vet :D Dinsdag eerst uitgecheckt uit het geweldige hostel waar ik mijn kamer met bathroom alleen deelde met 5 kakkerlakken en vervolgens een heel eind lopen om ergens bagage op te slaan, en toen weer helemaal terug lopen naar de haven, for my sailing trip! Twee dagen lang zeilen :D Onze groep bestond uit 16 people, terwijl er normaal 33 mee kunnen op de boot, so pretty comfy (: Eerst gingen we richting Hook Island, om daar in een baai te gaan snorkelen & zwemmen - zoooo mooi! All Whitsundays Islands are part of the Great Barrier Reef, en er zijn zooooveel visjes & koraal & kleurtjes, really amazing - en op sommige plekken is het zo ondiep dat je bijna met je buik het koraal aanraakt :D Helaas was het wel aan het regenen... Toen door naar Whitsunday Island waar we in de baai gingen overnachten. Ja, overnachten dus... op een wiebelende schommelende zeilboot en de volgende ochtend was ik nogal zeeziek :S We gingen het eiland op, tot aan het uitkijkpunt ben ik nog meegelopen and then it started raining again... En aangezien ik me nog steeds echt niet lekker voelde ben ik ergens op een rots gaan slapen en niet meegegaan naar het strand aan de andere kant van het eiland - so, helaas, no pictures van paradise-like Whitehaven Beach want daar ben ik dus niet geweest :P Vervolgens kreeg ik van iemand een seasickness-tablet and I finally had some breakfast en toen ging het gelukkig wel weer goed ^^ Er was genoeg wind om de rest van de dag ook echt te zeilen, so on to the next island! (I forgot the name... 8')) Daar gingen we duiken, ik & een Australische dude & een instuctor, want verder waren er geen certified divers. En dat was dus zo mogelijk nog mooier!! We hebben een supergrote barracuda gezien, zo'n lelijke grote vis met dikke lippen :) And snorkelling again; de schipper besloot om een paar grote batfish (zeg maar Dory uit Finding Nemo, maar dan in het groot) te gaan voeren, en wij snorkelden daar tussendoor en alle visjes kwamen uit onze hand eten totdat opeens een andere, heeeele grote, lelijke vis kwam die alle andere vissen wegjoeg :P en bijna onze vingers afhapte. Daarna door naar Hayman Island om te overnachten in Blue Pearl Bay ^^ Second night on the boat ging gelukkig beter, ik was niet meer zeeziek :D De volgende ochtend bleef het thankgod droog, en na het ontbijt gelijk wetsuits aan (je mag niet eens zwemmen zonder een wetsuit of stinger suit, vanwege de kwallen) om weer te snorkelen! En terwijl wij in het rubberbootje naar het reef gebracht werden, zagen we een turtle... 'Who wants to snorkel with a turtle?' Ja, everybody ofcourse, dus wij allemaal heel voorzichtig het water in en vervolgens een kwartier lang met een zeeschildpad rondgezwommen, superdichtbij, je kon 'm af en toe zelfs aanraken :D En daarna weer allemaal visjes & koraal & weer zo'n rare grote vis & ook wat van die kwallen, en toen was het alweer tijd om de boot op te gaan om terug te varen naar Airle Beach.

Gelijk afgesproken dat we die avond - New Year's Eve! - met z'n allen zouden meeten bij Beaches: biiig full moon party! Dus die avond met z'n bijna allen oud & nieuw gevierd; iets voor 12'en naar buiten for the fireworks.. Nja, allereerst mag je je drankje niet meenemen naar buiten dus helaas geen toost, daarnaast raakte iedereen elkaar een beetje kwijt dus waren wij uiteindelijk met z'n vieren op het strand voor het vuurwerk - tsja, vuurwerk.. Er werden vanaf 1 plek een aantal pijlen de lucht ingeschoten, en dat duurde zo'n 5 tot 10 minuutjes en that was it :P Plus niemand wist precies wanneer het 12 uur was, dus op gegeven moment besloten wij maar om elkaar een happy new year te wensen, probably pretty much after 12 o'clock 8') beeeeetje chaotisch... Then back to Beaches, we vonden nog 2 mensen terug van onze groep :D en de rest heb ik niet meer gezien eigenlijk.
But it was much fun! En natuurlijk met papsi & mamsi & sisters & oma gebeld om 12 uur, bij jullie was het toen 3 uur 's middags; en ook weer gebeld at Dutch midnight, dat was hier 9 uur 's ochtends - het blijft nogal vreemd ;) (En volgens Sascha praat ik inmiddels Nederlands met een accent, quite funny ^^)

En nu neem ik vanavond de bus naar Cairns, again 10 uur in de nachtbus, en dan 1 dagje in Cairns and then.. to New Zealand & to Thomas!! :D:D Wat alles bij elkaar ook weer zo'n 24 uur duurt omdat ik dus eerst een vlucht van Cairns naar Sydney heb en dan heel lang moet wachten en dan pas naar NZ vlieg - but I'll survive ^^
Het lijkt erop dat het hier vandaag eindelijk droog bijft en dat zelfs de zon weer 'ns echt gaat schijnen - didn't really happen in the last few days, je merkt wel dat je in de tropics zit... The wet season usually starts in January here, en is nu dus best een beetje aan het beginnen - gelukkig zijn het nog niet van die onwijze tropische stortbuien, but there's quite a lot of rain here now, that's for sure. En eigenlijk wilde ik nu foto's uploaden, maar ik ben m'n kabel vergeten dus maybe tomorrow!

Well, next time I'll talk to you I'll probably be in NZ, so for the upcoming two months this is gonna be the last Aussie weblog from me... :( maar gelukkig kom ik daarna weer terug :D

See ya!

Edit: fotootjes staan erop ^^ ook een paar van het suuupermooie Cairns waar ik nu voor 1 nachtje ben en waar het (vrij onbegrijpelijk?) niet meer regent maar heel zonnig en heeeeel warm is!

1. Rebecca:
    2 januari 2010
    Prrrr, love it you've begun to talk english such a bloody lot, I'm not the only one any more! ^-^ Haha, en klinkt alsof je het daar onwijs naar je zin hebt... kan haast niet anders, daar niet van, maar toch leuk om te horen. (; Maarheliefje, ik is lichtelijk dood, dus ga je gauw een uitgebreidere reactie opsturendingesen, en voor nu alleen maar semi-cliche zeggen dat ik superblij ben met de dingen die je meemaakt, je ontzettend mis (stiekem. Shh. (; ) en heel, heel veel van je hou en je een zielsgelukkig 2010 wnes.

Geef Thomas een knuffel van me, and tell him to give you one (or two, six, twnty, more... you name it ^^) as well!

Loveyoulots, xxxxxx
  2. Willy:
    Ha die Roos,

De allerbeste wensen voor 2010!!! En als ik al je verhalen lees gaat dat zeker lukken!!! Het blijft leuk om ze te lezen en wat heb ik een spijt dat ik dat niet gedaan heb toen ik 18 was! Maar ja het is nooit te laat, dus wie weet als ik 65 ben (of 67). Good luck met je oversteek.
    Heel veel groetjes van Willy en natuurlijk ook van Ben, Charlotte en Adriaan.
  3. annemieke:
    Lieve Roos,
    Een hele goede reis toegewenst !! En dan op naar Nieuw Zeeland, en wat gaaf dat je daar Thomas ontmoet. Jullie zullen de eerste dagen elkaar een hoop te vertellen hebben. Geniet er van!
    Kusjes Mama
  4. Astrid:
    3 januari 2010
    Dag Roos,

voor jou ook de beste wensen voor een geweldig 2010! Een hele goede reis naar NZ en heel veel plezier samen met Thomas daar.

groeten Astrid
  5. Robin:
    7 januari 2010
    Aah bah, ben je aan het ronddobberen in het freaking Great Barrier Reef, word je zeeziek en gaat het regenen. Typisch. Maar... iets zegt me dat het nog steeds wel redelijk ontzettend amazing was :D

Haha, lekker chaotische Oud & Nieuw inderdaad. Maaaar dat geeft niet. At least you're able to remember it, which is more than I can say :'D. Ooh en je smsje was very lief! ^^ Alleen kan ik met mijn bundel-ding niet naar het buitenland smsen, dat is wel stom :( Maar dat wist je natuurlijk al.

EN AAHH OMG jij en Thomas zijn zo ongeveer nu aan het meeten? Sooo not fair, ik ben echt megajaloers op hem en op jou. Ik wil ook ^^

Well darling, have fun in NZ, and I'll talk to you soon! Ik mis je echt heel erg, zeker met dingetjes als Kerst en Oud & Nieuw... But I'm glad you're having such a wonderful time =). Enjoy yourself liefje!