Skippy, spierpijn, surfing 'nd some more Sydney

20 oktober 2009 - Sydney, Australië

Allright'eo!

Hier weer een berichtje vanuit het zonnige Sydney, it's still great over here! How're ya all goin'? ;) Thanks voor al jullie reacties & berichtjes, het is superfijn om af en toe ook iets uit Nederland te horen! :D

Hier is inmiddels het groepsgedeelte van de reis alweer voorbij, en dat is echt zo ongelooflijk snel gegaan, kan me bijna niet voorstellen dat ik pas een week weg ben. De meesten van onze groep zijn wel nog in hetzelfde hostel, ikzelf ook; tot en met maandagochtend blijf ik nog hier in Sydney en daarna inderdaad het surfcamp geboekt! Dat ga ik samen met Jorie doen, een ander meisje van onze geweldige groepsreis. Ik heb er al onwijs veel zin in, gister hebben we al een voorproefje gehad en dat was suuuperleuk (: Eerst moesten we een eind met de bus, vervolgens met een fourwheeldrive door de duinen en over het strand en daar waren we op ons priv'e-surfstrand! And then, ride those waves!  Rule nr. 1: Look cool and have fun! Rule nr. 2: Never surf alone (because it's not cool) en zo ging het verder. In het begin bakte ik er niet zoveel van, blijkbaar ben ik teveel een 'rusher' :p maaar aan het eind was iedereen in staat om op zijn board te blijven staan, en hebben we dus echt gesurfd ^^

Maarja, vandaag was dus... SPIERPIJN! Ook nog omdat we zondag naar de blue Mountains zijn geweest; een National Park op zo'n 1,5 uur van Sydney met heeel veel bos & bushbush & bergen, dat ongeveer zo groot is als Nederland. Dat was supergaaf, EN we hebben onze eerste kangoeroes gespot! :D Een moeder met een jonkie, je kon echt heel dichtbij komen, tot op wel 2-3 meter. We hebben daar een very beautiful hike gedaan, langs een 100 meter hoge waterval en over heeel veel trappen, en na de lunch zelfs nog een hike. Bij die tweede wandeling kon je de terugweg omhoog met een treintje doen voor 10 dollar, maar ik en een paar anderen wilden als die-hard zuinige & sportieve backpackers de weg terug natuurlijk ook lopen. Mar, die totale route was helaas toch iets langer dan verwacht; terug moesten we 1000 traptreden omhoog! Wel zagen we weer een hoop watervallen, kakatoes en huge bomen.

Af en toe heb je hier zelfs in de stad het idee dat je in de dierentuin rondloopt. In de botanische tuinen vind je bomen vol met grote vleermuizen en overal zie je kakatoes en ibissen terwijl je tussen de palmbomen, cactussen en rare grote bomen loopt (: Maar, terug naar de Blue Mountains. Na al dar wandelen had de gids nog een mini-didgeridoo waar we op mochten (proberen te) spelen en gingen we nog boomerang gooien & some 'whipcracking' doen; knallen met een zweep. Echt Australisch allemaal 8) (alleen jammer dat ik er natuurlijk weer in slaagde om met die zweep in mijn eigen gezicht te slaan..) Daarna nog even rondgekeken in het Olympisch Park van Sydney en daaaarna nog met de hele groep uit eten; toen was iedereen echt helemaal kapot en mochten we de volgende dag voor het surfen weer om 7 uur op, jihooo!

Ook van Sydney hebben we inmiddels wel wat meer gezien; de goedkope tentjes waar je lekker kunt eten en de leukste plekken om uit te gaan hebben we al ontdekt, en zaterdag zijn we met de boot door de haven naar de andere kant van de baai gegaan waar we heel gemakkelijk een prive strandje vonden om te gaan picknicken en in de zon te liggen :) Daar hebben we ook nog een mooie wandeling langs de kust gedaan, door een klein Nationaal Park midden in de stad, waar ik bijna op een leguaan ging staan en waar het ook weer vol zat met kakatoes, kookaburra's, macpies en papegaaien - ik ga zo proberen om wat foto's te uploaden, dan kunnen jullie ze zelf zien! :D

And from now on dus zelf verder, zonder begeleiding of groep! Ik ben heel benieuwd, tot nu toe gaat het in ieder geval prima (: No worries, ik weet me prima te redden ;) zelf boodschappen doen, samen koken, en vooral ook dat zelf je kleren in de wasbak proberen te wassen, gaat allemaal goed ^^

Allright guys, ongemerkt is dit berichtje toch alweer best lang geworden, dus ik ga me nu eens op de foto's storten..

Yihoo, stay cool, en tot bellens/sms'ens/mails/..!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. T.:
    20 oktober 2009
    Oi! AAAAh ohw Roos wat cool allemaal! En om meteen je eerste vraag te beantwoorden: I'm doing fine, zeker nu ik dit allemaal heb gelezen en te weten dat alles bij Roos Boom ook cool is. Coole foto's btw. Nouw nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele fijne, coole, yoepieyee week in Sydney en dan natuurlijk ontzettend veel nog meer surfplezier in Byron Bay!!! Maar ik ben ervan overtuigd dat dat allemaal heeel erg goed voor elkaar zal komen.

Dikke knuffels + XoXo
    T.
  2. Silvan en Coby:
    20 oktober 2009
    Ha Roos, wat heb je al veel gezien en gedaan! Sydney lijkt me een leuke stad, zo te lezen. Heel veel plezier met surfen.
    groeten van ons.
  3. Sascha:
    Roos!

Wat een leuke verhalen en foto's!! =)
    Hier gaat het ook heel goed (met Aagje) ^^
    Ze gaat op haar rug naast je hoofd liggen als je gaat slapen en dan de hele nacht heeeeel hard spinnen. Heeel veel plezier met surfen en alle andere dingen daar!!

xxxxx
    Sascha en Aagje.
  4. Shirley.:
    haaii Roos !

ben blij dat je het onwijs naar je zin hebt daar ! =)
    ik lees je verhalen met heel veel nieuwsgierigheid !
    en je schrijft natuurlijk hartstikke leuk over al je avonturen !
    ojaa.
    ook nog leuke foto's !

verder veeel plezier en doe voorzichtig he ! ;)

xxx Shiir.
  5. Maarten:
    Heyyy Roos!!!

Ben blij dat je het zoooo leuk vind :). Ik heb je wel gemist afgelopen weekend want ja wat is nou naar NL komen zonder Roos te zien :').

Erg leuke foto's trouwens en wat cool dat je skippy hebt gegeten... Haha

Hele dikke kussen Xxx

Maarten =]
  6. annemieke:
    20 oktober 2009
    Ha die Roos, wat een prachtige foto's en wat een natuurpracht. En wat is de zee blauw, deze golfjes vallen volgens mij nog mee, wordt vast hoger volgende week. Ben benieuwd hoe lang je aan het eind van de cursus kunt blijven staan en goed sturen he !!! Gaaf dat we elkaar vanmorgen nog even gesproken hebben, ik vind het wel een heerlijk idee dat dit zo easy kan. Maar wees gerust, zal je niet lastig vallen. Begin te wennen aan het feit dat je weg bent en zie dat je het goed hebt daar. Daar ben ik gewoon heel blij om.
    Liefs Mamsie
  7. Ireen:
    Roooosieeeeee,
    "Rule nr. 1: Look cool and have fun!" Dus jij kan eigenlijk al lang heel goed surfen!!! Die foto's zijn zo moooi, ik wil ook...Jaloers! Hier in Delft is het ook wel heel leuk hoor, maar nu komen de tentamens eraan waar ik doodsbang (ben je al enge beesten tegengekomen?)voor ben :s
    Anyway, heb je al een Australisch accent???(A)
    XXXX Liefs
    Irieeenieeee
  8. Milou:
    Rooosjee!
    Echt WAUW superhelemaalgeweldig!! Ik weet zeker dat je een hele goeie surfer gaat worden of eigenlijk al helemaal bent:D
    Oohh en Aagje is zo'n schatje, we zullen wel snel nog meer foto's sturen (als Annemiek dat niet al heeft gedaan ;-) )
    En have very very very much fun volgende week met het surfkamp!

xxx Milou
  9. Iedje:
    21 oktober 2009
    Ik ben er ook helemaal stil van. Roos wat een geweldige site is dit; mijn favourite op dit moment.
    Succes met het surfen en veel plezier Liefs Iedje
  10. Robin:
    21 oktober 2009
    Aah nohh, die foto's zijn zo geniaal! :D Al die beestjes en pluizige vogeltjes en hippiebordjes en stranden en surfborden en aah! ^^

Miss you very much still, ik ga je nu even een mailtje sturen =]. Be careful & enjoy yourself!

11. Lars Krijgsman:
    22 oktober 2009
    Gaaaaaaf!
    Hm, daar ontbraken een paar a's: GAAAAAAAAAAAAF!
    Hippe foto's ook, terwijl u geniet van het weer is het hier behoorlijk druilerig 8) (Nog een reden om compleet blij te zijn met waar je bent!) Hoelang blijf je nou in dat 'gebied' waar u nu zit?
    Bubaaai! Mind the stingray's trouwens, we willen geen vrouwelijke Steve Irwin!