G'day from Sydney mates!

16 oktober 2009 - Sydney, Australië

En zie hier: het eerste berichtje van Australische bodem!!

Het is hier GEWELDIG! :D
Ook al ben ik wel nog vrij moe van de laaaange vlucht en het tijdsverschil - dat hier 9 uur bedraagt (het is hier dus 9 uur later dan in the Netherlands) want de reis was dus echt killing. Eerst dus afscheid nemen op Schiphol - guys, I LOVE YOU! Dat er echt zoveel mensen mee waren en aaaah,  I'm gonna miss you all...
En ik heb net even met thuis gebeld - gister ook al, maar dat was een beetje mislukt, ik denk dat we ongeveer 10 seconden contact hadden... - en Nielsje, tuuuurlijk kijk ik uit voor de pijlstaartroggen! ;)

Maargoed, op Schiphol dus ook kennisgemaakt met de rest van de groep; we zijn tot en met a.s. maandag met 18 mensen. Nouja, en toen kon het avontuur dus beginnen... Na zo'n 11 uur in het vliegtuig (is lang!) hadden we een tussenstop in Hong Kong, waar we door een Chinese vrouw werden opgehaald van het vliegveld en naar het Star Guesthouse werden gebracht - hele rare kleine kamertjes, in een of ander doolhofachtig flatgebouw. Maar goed, er was een bed dus konden we eventjes (zo'n 2 - 3 uurtjes) slapen en er was een douche, dus dat was al heel fijn (: 's Middags is een gedeelte van onze groep - waaronder ik - meegegaan met de stadstour. Ik voelde me bijna zelf een Chinees: bus in, bus uit, 'take picture!' en weer de bus in, met een gids die alsmaar bleef praten. Maar, wel erg leuk om een stuk van Hong Kong te zien! De stad zelf is vooral erg DRUK en vol en vies en eigenlijk ook niet zo mooi. En we gingen leuk met een soort kabeltreintje naar de hoogste berg voor het uitzicht, dat er helaas niet was omdat er erg veel mist - en vast ook heel veel smog - hing. 's Avonds was het wel een mooi gezicht, met alle lichtjes en uithangborden en wolkenkrabbers. Maarja, toen gingen wij alweer richting airport, want om 23:55 hadden we natuurlijk het vliegtuig richting Sydney - dat was nog zo'n 9-10 uur vliegen.

Volledig brak en uitgeput kwamen we dan eindelijk aan in SYDNEY! Maar daar moesten we eerst nog door de douane; grote zorgen omdat allerlei items op een formulier ingevuld moesten worden en niet mee schenen te mogen - van modderige schoenen tot leren riemen en kauwgom - maar uiteindelijk bleek dat we ons eigenlijk om niks druk hadden gemaakt... Mijn tas hoefde niet eens over de lopende band door de scan :P

Gelukkig werden we vervolgens opgehaald van het vliegveld door de mensen van Australian Backpackers, Fay en Rob. Ook al GEWELDIG, heel aardig & supergezellig en het is zooo fijn dat je niet alles zelf hoeft te regelen maar dat je gewoon in een busje stapt en niks hoeft te doen! De eerste pictures werden gelijk geschoten, want bestemming 1 was net buiten Sydney Harbour, waar je het Opera House en de Harbour Bridge op 1 foto kunt zetten. Bestemming 2 was het hostel, waar we even mochten bijkomen, want 's avonds was er een Ozzie BBQ!
Ook dat was weer leuk, en ik heb m'n eerste skippy geproefd - best heel erg lekker! Hopelijk gaan we ze a.s. zondag ook levend zien, als we op excursie gaan naar de Blue Mountains. Na de BBQ gingen we met de hele groep naar de Ierse pub, om natuurlijk die eerste Australische biertjes te proeven :) Het werd niet laat, want iedereen was toch best nog wel moe - maar het was heel gezellig, zeker omdat iedereen van de groep meeging, allemaal hele relaxte mensen!
De 1e week is er dus groepsprogramma - vandaag (= vrijdag) was de 'regeldag' en daarna vrij, morgen maken we een havencruise en zien we nog wat meer van Sydney, zondag dus de excursie en maandag, jaja, SURFEN! En daarna gaat iedereen zijn eigen weg...

..wat waarschijnlijk inhoudt dat bijna iedereen nog even in Sydney blijft om verdere plannen te maken, want de meesten - ik ook - weten nog niet precies hoe ze daarna verder gaan of wat ze gaan doen of waar ze eerst naartoe gaan. Ik zit er hard over na te denken om te starten met een 5-daags surfcamp, dat eindigt in Byron Bay (en dat is DE surfstad van Australia) 8)

Okay, dan nog voordat m'n internet-tijd hier straks om is nog even wat praktische informatie.
Hier in Oz heb ik een eigen postadres:
Roos Bol # 3445
153 Forbes Street
Woolloomooloo, Sydney
2011 NSW
Australia

Mocht je je geroepen voelen om mij post te sturen, dan kan dat dus naar dit adres, en dan wordt het gratis doorgestuurd naar mij - maar geeen pakketjes, want die sturen ze niet gratis door!

Dan heb ik ook nog een nieuw telefoonnummer, wat heeel veel moeite kostte en uiteindelijk resulteerde in een nieuwe (..hele goedkope ^^) telefoon.
Dat is dus: +61 415532016

En nu moet ik er echt weer vandoor omdat de tijd zo op is, een paar fotootjes volgen as soon as possible!! :D

BYEE!

1. Ymke:
    16 oktober 2009
    Wauw! Super dat je veilig ben aangekomen en dat het nu al zo tof is, dat belooft nog heel wat ;)
    En surfen, ja joh, hoe tof is dat :D
    Nou, veel plezier nog in Woolloomooloo , hihi :P

Kusje!
  2. Iedje:
    16 oktober 2009
    Heerlijk bericht van jou. Ik heb het uigeprint voor oma; kan ze ook mee doen; ik zie haar vanavond. Dag Roos wat ben je ver weg maar voelt ook dichtbij.
    Liefs
  3. Niels:
    16 oktober 2009
    "tuuuurlijk kijk ik uit voor de pijlstaartroggen! "

You better ^^

Echt suuuupervet om te lezen dat je echt nu al best wel vette dingen hebt gezien/gedaan. Veel plezier met surfen, volgens mij ben je echt een natuurtalent ^^

maar nog even één ding roos!

"en ik heb m'n eerste skippy geproefd"

Heb je echt een kangaroe gegeten? Of ben ik nou zo dom dat ik die conclusie trek uit die zin(A)

Veel plezier, geluk, en liefde ^^

Doegiepoegie! <3
  4. Tonny:
    Dag lieve meid,
    Fijn dat je veilig aangekomen bent!!!( komt vást door die beschermengel... :-) En hopelijk wordt het een heel jaar lang zo geweldig als je het nu al hebt!!!!!
    Ik zal dit bericht uitprinten voor de andere oma, dan blijft zij ook op de hoogte.
    Dikke kussen, hééééél veel plezier en alle goeds, Tonny
  5. Lars Krijgsman:
    Rooooos!

Gaaf alemaal hoor! Stiekem ben ik aardig jaloers, als ik zo terug denk had ik niet een jaar na de middelbare moeten vergooien en heerlijk in het buitenland moeten zitten ;). Nouja, geldgebrek moeten we dan maar even wegdenken.
    Have lots'o fun there! Waag eens een poging om dat heerlijke Australische accent te jatten! Of ruilen voor iets, een brood of iets wat ze niet kennen :P.
  6. annemieke:
    Lieve Roos,
    Geweldig gewoon, s'morgen bij het ontbijt met je gesproken en nu na het avondeten alweer een bericht. Kan m'n geluk niet op. Ik ben zo blij voor je dat je het goed hebt daar. Dat wilde ik je nog even laten weten. Dag lieve schat, w'love you!!
    Kus mama
  7. Ireen:
    Rosieposie!!
    Je bent nog maar net weg en ik heb meteen al nieuws over Hans(nouja niet heel erg Hans maar wel een beetje), maar daar weid ik me op een andere manier nog wel over uit..
    Surfkamp, DOEN DOEN DOEN!!
    Miss you a lot, XX
  8. Rebecca:
    17 oktober 2009
    Roosjelief!

Sounds goooood babeh _O_ Superfijn om te horen dat het zo goed bevalt! Niet anders verwacht, maar toch. ^-^ Dat surfcamp zou ik zeker doen! En mimimimiii, kijk uit naar foto's! Curious tot de tweede. ^^

Poeliewoelie! Loveyalots, xxxx
  9. Els:
    17 oktober 2009
    Lieve Roos,

Fijn om te lezen dat je het geweldig vindt.
    Jammer dat he mistig was op die berg in Hong Kong, want dat is wel een prechtig uitzicht.
    Geniet van de Fosters bij de BBQ en surfze!!
    liefs, Gerard
  10. Wim Hoonhout:
    18 oktober 2009
    Ha die Roos. Wat ben ik trots op jou. Ga over het algemeen met de bus naar de stad of met lijn 1. Kom soms in Voorburg en mijn 'kleine' nichtje zit gewoon down under! Bizar. Geniet en maak er wat moois van. Ik blijf je volgen op internet. Dikke kus van ons allemaal. Wim
  11. ronald:
    18 oktober 2009
    Hi Roos,

Wauw met je reis heb je er al een avontuur opzitten. Goed te lezen dat het zo goed geregeld is in Sidney!
    Je gaat een super tijd tegemoet. Wij moeten nog wel wennen hoor, geen Roos bij Vlietzigt. Dinsdag hebben wij het bedrijfsuitje en zullen 's avonds met het team op je proosten!
    Liefs en dikke kus Ronald en Jose
  12. Sofia:
    19 oktober 2009
    hee roos! Klinkt onwijs leuk daar! En leuk dat je het met al die mensen kan vinden :)
    Wat grappig trouwens dat je in Woolloomooloo zit, zo heet een discotheek in utrecht!

Ben benieuwd naar de rest van je verhalen!!
    liefs, soof
  13. Robin:
    20 oktober 2009
    ROOS! :D(L)

Aahh het klinkt zo cool, en ik ben zooo blij dat je nog leeft en het leuk hebt en waah! Ik mis je wel heel erg extreem hoor, maar ik ga je binnenkort wel even een mailtje sturen met alle boeiende details die niet op internet hoeven, en die eis ik ook zeker terug (als je ze al hebt) ^^

Heel veel plezier nog, en niet te lang wachten met een update he? Die spanning kunnen we niet aan =]

Kusje! <3